Perjantaina 25.4.2014, klo 8 – 12:00

Paikka: Scandic Park Helsinki, Mannerheimintie 46, Helsinki – kokoushuone Nordica 1

Ohjelma

8:00 – Sisään klo 8 alkaen – Morning Break -buffet
8:30 – Tervetuloa! – Yhdistyksen sääntömääräinen kevätkokous

Kahvitauko

9:30 – Teemu Birkstedt, MD ja Principal consultant, Bigdatapump Oy – Liiketoimintalähtöinen asiakasdata -transformaatio

Kahvitauko

10:40 – Jukka Koskenkanto, TJ, Cloudriven Oy – Miten asiakas- ja myynnin analytiikan avulla löydetään käyttäytymiset, joihin pelillistämisen keinoin kannattaa vaikuttaa

12:00 – Tilaisuus päättyy joustavasti esitysten mukaan – Keskustelut

 

Teemu Birkstedt, Managing Director/Principal consultant, BIGDATAPUMP Oy

Teemu on kokenut muutosjohtaja CRM, Big Data ja tietovarastoinnin alueilla. Hankkeina mm. Nokian ja Sanoma-konsernin strategisten CRM- ja asiakasdatahankkeiden liiketoimintahyöty- ja teknologiamääritys, sekä muutoksen läpivienti.

Liiketoimintalähtöinen data –transformaatio

Teemu kuvaa esityksessään onnistuneen data-/analytiikka-muutoshankkeen reseptiä käytännön esimerkkien avulla. – Miten tuotetaan nopeaa lisäarvoa liiketoiminnalle oikein kohdennetuilla investoinneilla sekä miten nostetaan yritysten tiedolla johtamisen kypsyyttä vaiheittain?

Case Sanoma Group – Consumer Data and Analytics. Liiketoimintalähtöinen asiakasdata –transformaatio, mitattavaa hyötyä nopeasti.

Hankkeessa on määritetty tavoitteellinen Big data-strategia, jonka onnistumista mitataan säännöllisesti. Hankkeen toteutussuunnitelma on rakennettu liiketoimintahyöty-lähtöisesti, ei investointilähtöisesti. Hankkeessa tuotetaan nopeaa liiketoimintahyötyä investoimalla oikea-aikaisesti skaalautuviin data- ja analytiikka-kyvykkyyksiin.

Tiedolla ja mittareilla johtaminen

Big datalla johtaminen on hankalaa, mikäli yrityksellä ei ole perustason mittaamiskyvykkyyksiä tukemassa liiketoiminnan ohjaamista. Usealle asiakkaalle toteuttamassamme kehitysprojektimallissa tehdään johdon mittaristolle datan keruuprosessin määritys ja jalkautus sekä hyvin visuaalinen ja analysoitava mittaristo. Projekti toteutetaan nopealla kehityssyklillä ideasta näkyvään lopputuotokseen. (Teemu.)

 

Jukka Koskenkanto, CEO & Founding Partner, Cloudriven Oy

Jukka on kokenut pelillistämisen ja käyttäytymisen johtamisen asiantuntija, jolla on pitkä kokemus myös CRM ja muista sähköisen työpöydän hankkeista Suomen johtavissa yrityksissä. Jukka on ollut mukana lukuisissa TOP 10 yritysten järjestelmähankkeissa liiketoimintatavoitteiden määrittelystä aina teknologian käyttöönottoon.

Miten asiakas- ja myynnin analytiikan avulla löydetään käyttäytymiset, joihin pelillistämisen keinoin kannattaa vaikuttaa?

Jukka kuvaa esityksessään, miten B2B-myynnin johtaminen ja ennustaminen on mahdollista viedä uudelle tasolla käyttäytymisdatan ja pelillistämisen keinoin. Esitys pohjautuu suurelle suomalaiselle yritykselle toteutettuun toimeksiantoon.

 

Sääntömääräisen kevätkokouksen 2014 asialista

Ilmoittautumiset sähköpostilla: info@tdwi.fi. Mikäli et vielä ole yhdistyksen jäsen, mutta haluat liittyä ja samalla ilmoittautua tilaisuuteen: info@tdwi.fi

Tervetuloa!

Petri Hakanen, puheenjohtaja

Share